LinkedIn-profiilin tärkeys

Linkedin-profiili ei tunnu tärkeältä, jos sitä ei tähän mennessä ole tarvinnut.

Se voi tuntua yhdeltä turhalta some-alustalta muiden joukossa.

Mutta ymmärrä tämä: Se on ainoa kanava, jossa jokaisella on yhtäläinen mahdollisuus tulla löydetyksi vaikkapa uuteen työpaikkaan tai saada uusia työmahdollisuuksia, tai yrittäjän tai myyjän löytää asiakkaita. Ilman rahallista panostusta.

Linkedin on ylivoimainen väline vahvan henkilöbrändin rakentamiseen, verkostoitumiseen ja oman ammatillisen kehittymisen tukemiseen.

Henkilöbrändi ja näkyvyys

Elämme huomiotaloudessa - ja silloin henkilöbrändin merkitys on suuri. Linkedin on ylivoimainen kanava tuoda esille omaa ammatillista osaamista. Missään muussa kanavassa et linkity niin selkeästi työnantajaan ja omaan alaan kuin Linkedinissä. Se on kombo joka kannattaa hyödyntää.

Vahvat henkilöbrändit saavat enemmän näkyvyyttä ja uusia mahdollisuuksia joista on hyötyä pitkällä tähtäimellä.

Tiedän todella monta henkilöä, jotka ovat vahvan henkilöbrändin avulla vaihtaneet alaa, saaneet uusia ja erilaisia työmahdollisuuksia, päässeet perinteisen mediaan haastatteluun, ja puhujakeikoille erilaisiin tapahtumiin.

Tuhannet henkilöt vuosittain saavat uuden työpaikan vahvan ja optimoidun Linkedin—profiilin avulla.

Itse saan ylivoimaisen enemmistön työtehtävistä nimenomaan säännöllisen ja optimoidun Linkedin-läsnäolon kautta.

“SINUT VOI LÖYTÄÄ VAIN JOS OLET LÖYDETTÄVISSÄ.”

Ammatillinen verkostoituminen ja LinkedIn

Linkedin tarjoaa ainutlaatuisen mahdollisuuden verkostoitumiseen ja suhteiden luontiin. Verkostoituminen on yhteyksien luomista ja ylläpitoa mielenkiintoisten ja merkityksellisten ihmisten kanssa.

Laajentamalla verkostoa vaikutat omaan uutisvirtaan ja opit jatkuvasti uutta ja saat näkökulmaa ajankohtaisiin ja tärkeisiin asioihin.

Verkostoidu avoimesti ja uteliaasti. Sinun ei tarvitse tuntea uutta Linkedin-tuttua, vielä! Tutustut häneen Linkedin postausten ja keskustelujen kautta.

Käy läpi kaikki tutut, joita Linkedinissä on - ja verkostoidu heidän kanssa: Nykyiset ja entiset työkaverit, kollegat, kilpailijat, opiskelukaverit, sukulaiset, naapurit... Sen jälkeen laajenna piiriä.

Löydä uusia työmahdollisuuksia

Usko tai älä, mutta enemmistö (jopa 90%) rekrytoijista käyttää Linkediniä työssään jatkuvasti.

Sellaiset työpaikat, joita ei ilmoiteta missään (70-80% avoimista tehtävistä) täytetään enimmäkseen suorahakuna ja ehdokashakuna. ja silloin Linkedin on se paikka josta uusia tekijöitä etsitään.

Suorahaku ja ehdokashaku ei enää koske pelkästään ylintä johtoa, vaan hyvin suuri osa asiantuntijatehtävistä täytetään Linkedin-profiileista etsimällä!

Olen etsinyt avoimiin tehtäviin assistenteista toimitusjohtajiin, koodareista tavintolapäälliköihin, controllereista rakennusmestareihin.

Tiedä mitä tapahtuu

Uusimmat oman alan uutiset nousevat hyvin esille Linkedinin uutisvirrassa.

Itse olen tutustunut ja oppinut AI:n käytön Linkedin-verkoston avustuksella.

Älä enää epäile - perusta LinkedIn-profiili ja ota siitä kaikki hyöty

Linkedin poikkeaa edukseen muista somekanavista siinä, että siihen on sisäänrakennettu luonnollinen suodatin ja “sensuuri”.

Henkilöt käyttäytyvät paljon paremmin kuin muissa kanavissa. Lisäksi Linkedin yhtiönä pyrkii pitämään alustan luotettavana ja siistinä.

Perusta profiili ensin. Kun olet hetken ollut Linkedinissä, niin mieti tavoitteita ja optimoi sekä profiili että oma toiminta sen mukaisesti.

Edellinen
Edellinen

Onko LinkedInistä hyötyä yritykselle?

Seuraava
Seuraava

Henkilöstö ja LinkedIn